Zmiany w kursowaniu autobusów 112 i 113
Od 5 maja 2025 roku w Wrocławiu wejdą w życie znaczące zmiany w komunikacji miejskiej, które mają na celu poprawę dostępności transportu publicznego, szczególnie w południowych osiedlach miasta.
Linia autobusowa „N” przedłużona – ale nie na OŁTASZYN!
Jednym z najbardziej kontrowersyjnych punktów nadchodzących zmian jest przedłużenie linii autobusowej „N”. Nowa trasa zapewni bezpośredni transport na Jagodno, jednak nie uwzględnia Ołtaszyna, co budzi spore zastrzeżenia. Mieszkańcy Ołtaszyna, a także radna miejska Edyta Skuła, od lat postulowali o lepsze połączenie z centrum Wrocławia. W 2021 roku radna zgłaszała interpelację w tej sprawie, apelując o częstsze połączenia komunikacji miejskiej na Wojszycach i Ołtaszynie. Przedłużenie linii „N” na Jagodno, zamiast na Ołtaszyn, może budzić poczucie zaniedbania tej części Wrocławia. W związku z tym pojawia się pytanie, czy priorytetem dla władz miasta powinno być tylko zaspokojenie potrzeb jednego osiedla kosztem drugiego?
Zmiany tras linii 112 i 113 – zmiana trasy, ale nie częstotliwości kursów
Zmiany tras linii 112 i 113 mają na celu zapewnienie mieszkańcom Wojszyc i Ołtaszyna łatwiejszego dostępu do Galerii Dominikańskiej, węzła przesiadkowego w centrum Wrocławia. Ten pomysł jest dobry. Chociaż wydłużenie tych tras jest krokiem w dobrą stronę, problemem pozostaje częstotliwość kursów, która nie zostanie zmieniona. Linia 112 będzie kursować tylko raz na godzinę, co, jak zauważył radny osiedla Ołtaszyn Pan Henryk Surma, jest „rzadziej niż pociąg z Legnicy do Wrocławia”. Bez zmiany częstotliwości kursów, wydłużenie tras może nie przynieść realnej poprawy dostępności komunikacyjnej, zwłaszcza w godzinach szczytu.
Linia 310 przedłużona – ale gdzie?
Wydłużenie trasy linii 310 do ronda … Iwiny jest kolejną zmianą, która ma na celu poprawę dostępności komunikacyjnej gminy Siechnice. Niemniej jednak, mieszkańcy Ołtaszyna i Wojszyc liczyli na przedłużenie tej linii do pętli Zwycięska, co ułatwiłoby przesiadki i poprawiłoby integrację komunikacyjną. Zamiast tego, linia 310 zostanie wydłużona jedynie do ronda Iwiny. Czy takie rozwiązanie naprawdę odpowiada na potrzeby komunikacyjne tych osiedli?
Nowe rozkłady jazdy – jak mieszkańcy zostaną poinformowani?
Wraz z wprowadzeniem nowych tras autobusowych wejdą również w życie nowe rozkłady jazdy, które zaczną obowiązywać od 5 maja. Miasto zapowiada, że rozkłady będą dostępne zarówno w formie drukowanej na przystankach, jak i online. Mieszkańcy będą mogli uzyskać dostęp do nowych informacji za pomocą kodów QR umieszczonych na przystankach.
Zmiany w komunikacji miejskiej Wrocławia, które wejdą w życie 5 maja, mają na celu poprawę dostępności transportu publicznego, szczególnie na południu miasta. Wprowadzenie zmian tras linii 112, 113 i 310 oraz modyfikacja innych połączeń są krokiem w stronę lepszego skomunikowania osiedli Wrocławia. Niemniej jednak, pojawiają się pytania, czy te zmiany rzeczywiście odpowiadają na wszystkie potrzeby mieszkańców, zwłaszcza w kwestii częstotliwości kursów i połączeń z ważnymi punktami miasta. Czy Ołtaszyn ponownie został wykluczony z tego projektu? Wiele osób wyraża wątpliwości, czy te zmiany wystarczą, by rozwiązać problemy transportowe na południu Wrocławia tym bardzie osiedla Ołtaszyn. Czas pokaże, czy zapowiedziane zmiany przyniosą oczekiwane efekty.