fbpx

Wschodnia Obwodnica Wrocławia bez dyrektora Leszka Locha

Tuż przed wyborami samorządowymi Dolnośląska Służba Dróg i Kolei (DSDiK), podlegająca marszałkowi Dolnego Śląska Cezaremu Przybylskiemu, dokonała istotnej zmiany w kierownictwie. Wraz z powołaniem nowego, choć tymczasowego dyrektora, zmiana ta następuje podczas kluczowego procesu przetargowego na ostatni etap Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.

Tło DSDiK

DSDiK odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu dróg regionalnych i lokalnych linii kolejowych, zapewniając sprawne funkcjonowanie i bezpieczeństwo infrastruktury transportowej Dolnego Śląska. Obecnie najważniejszym przedsięwzięciem jest budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, a konkretnie południowego odcinka przez Wysoką, która ma odciążyć ruch drogowy i promować połączenia regionalne.

Ostatnie zmiany

Z niecierpliwością oczekiwano zakończenia budowy Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Pierwotnie DSDiK planował rozpocząć przetarg na początku 2023 roku, a budowę rozpocząć latem. Jednak ze względu na nieoczekiwanie dużą liczbę zapytań ze strony zainteresowanych wykonawców, rozstrzygnięcie przetargu przesunięto do marca 2024 r. W obliczu tych wydarzeń odejście ze stanowiska dyrektora Leszka Locha, który przeszedł na emeryturę, spowodowało, że na stanowisko dyrektora wstąpił Grzegorz Kowalkowski. dyrektor tymczasowy. Kowalkowski, wcześniej odpowiedzialny za utrzymanie sieci w DSDiK, teraz ponosi odpowiedzialność za przeprowadzenie organizacji przez ten kluczowy okres.

Moment tej zmiany jest szczególnie godny uwagi, biorąc pod uwagę bliskość wyborów lokalnych. Wybory te mogą potencjalnie zmienić krajobraz polityczny Dolnego Śląska, wpływając na przyszłe projekty infrastrukturalne i administrację DSDiK. W sytuacji zagrożenia istniejącej koalicji PiS i Bezpartyjnych Samorządowców wynik może zaowocować nowym przywództwem Platformy Obywatelskiej (PO), która prawdopodobnie zainicjuje dalsze zmiany w DSDiK i innych kluczowych instytucjach.

Niedawna zmiana kierownictwa w DSDiK, w kontekście zbliżających się wyborów samorządowych i trwającego projektu Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, oznacza krytyczny moment dla rozwoju infrastruktury Dolnego Śląska. Ponieważ region stoi u progu potencjalnych zmian politycznych i administracyjnych, podjęte obecnie decyzje niewątpliwie będą kształtować jego krajobraz transportowy na nadchodzące lata.

W związku z otwarciem III odcinka WOW od ronda w Żernikach do ul. Grota Roweckiego, który wywołał spore niezadowolenie wśród mieszkańców, Edyta Skuła, radna Rady Miejskiej Wrocławia, wyraziła niepokój związany z realizacją ostatniego etapu Wschodniej Obwodnicy Wrocławia (WOW) . Uwagi radnej Skuły rzuciły światło na niezamierzone skutki tej inwestycji infrastrukturalnej, szczególnie podkreślając pozostawienie mieszkańców z codziennym przepływem ruchu kołowego wąskimi uliczkami osiedla Ołtaszyn.

„W następstwie niedawno zakończonego III etapu WOW, który ukończono mimo moich uwag na ul. Grota-Roweckiego jesteśmy świadkami przekierowania całego ruchu w serce Ołtaszyna. Czy na to czekali mieszkańcy? Wąskie uliczki, które nigdy nie były zaprojektowane do obsługi takiego natężenia ruchu, teraz unoszą największy ciężar codziennego tranzytu samochodowego. Nie tylko zagraża to bezpieczeństwu i spokojowi naszych mieszkańców, ale także budzi poważne obawy o stan naszej lokalnej infrastruktury. Mam nadzieje, że zmiany po wyborach samorządowych, przyniosą przyśpieszenie prac, na które czeka całe południe miasta. Niech WOW będzie drogą, a nie kiełbasą wyborczą!” – zakończyła radna Skuła.