fbpx

Tramwaj na NIE Ołtaszyn

W sobotę prezydent Wrocławia Jacek Sutryk poinformował na FB o powracających rozmowach w sprawie tramwaju na … OŁTASZYN i Jagodno. Dowiadujemy się, że inwestycja w tym przypadku linii tramwajowej na Jagodno utknęła, ponieważ PKP PLK nie zaakceptowały skrzyżowania linii kolejowej nr 285 z linią tramwajową na ulicy Buforowej.  Linia kolejowa również dzieli Ołtaszyn z północną częścią miasta i jak możemy się domyślać problem na naszym osiedlu jest podobny.

W Gazecie Wyborczej czytamy „Zarząd spółki postawił sprawę jasno: nie ma przepisów, które umożliwiłyby przecięcie obu torowisk i odpowiednich rozwiązań technicznych. Mimo że w marcu Wrocław zadeklarował, że wspólnie z PLK chce poszukać rozwiązań, w tej sprawie nie działo się nic. Nawet prośba Sutryka o wyznaczenie przedstawiciela PLK do rozmów pozostała bez echa.”

W sobotę 3 października do dyskusji włączył się „Panel Obywatelski”  75 wylosowanych osób opowiedziało się za budową tramwaju na Jagodno (98%),  jak między innymi na Ołtaszyn (92%). Informacja dla mieszkańców  jest  jednak inna. Tramwaj na Ołtaszyn nie pojedzie. Dlaczego tak jest? Na pytanie odpowiada nam Edyta Skuła Radna Miejska Wrocławia.

„W 2017 i 18 prowadzono konsultację nad projektami połączenia tramwajowego dla osiedli Ołtaszyn, Wojszyce oraz południa Partynic z centrum miasta. Powstało 9 wariantów przebiegu linii tramwajowej.  Obecnie Ołtaszyn jak i Wojszyce, tak jakby pomijane w dyskutowanych wariantach. To tylko  gra słowna jaką mieszkańcy słyszą od kilku lat „Autobus na Ołtaszyn, Tramwaj na Ołtaszyn”, aby deweloperzy mogli ładnie ubierać w słowa swoje reklamowe foldery.  Z Ołtaszynem nie ma to nic wspólnego . Warianty jakie zostały omówione to tramwaj na Partynice, a nawet do miejscowości Wysoka. Oczywiście jest to dobry pomysł, ale chciałabym aby mieszkańcy słyszeli prawdę o planach komunikacyjnych tej części miasta. Ołtaszyn jak i Wojszyce to dwa osiedla, których mieszkańcy najbardziej odczuwają wykluczenie komunikacyjne. Linia kolejowa 285 również miała mieszkańcom przynieść korzyści, a jak na razie o wszystko mieszkańcy muszą walczyć. Nawet o bezpieczne przejazdy rowerowo- piesze przez  torowisko tej linii. Najwyższy czas usiąść i porozmawiać. W najbliższym czasie chcę, aby zostało zorganizowane spotkanie  PKP PLK  z Miastem i również z mieszkańcami Ołtaszyna .”  

Czy linia tramwajowa w ogóle powstanie?

„Mówmy prawdę mieszkańcom, obecnie Wrocław nie ma pieniędzy i nawet perspektywa unijna na lata 2021-2027 może nie dać nam możliwości rozbudowy linii tramwajowej na Ołtaszyn i Partynice. Chciałabym się mylić, ale tutaj zagrożony jest nawet wariant na Jagodno.”  – kończy Edyta Skuła   

Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności we wrześniu odpowiedziała „Obecnie nie są prowadzone żadne prace projektowe dla trasy tramwajowej na osiedle Ołtaszyn. Prowadzone rozmowy z PKP dotyczące uzgodnień przekroczenia linii 285 z trasą tramwajową w kierunku Jagodna wstrzymały prace nad kierunkiem Ołtaszyna”.